Translate

Κυριακή, 8 Απριλίου 2018

Ποιμαντορική Εγκύκλιος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Παροναξίας κ. Καλλινίκου επί τη εορτή του Πάσχα!





Πρός τούς εὐσεβεῖς Χριστιανούς
            τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Παρονάξίας

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Πρν π δύο μόλις μέρες εδαμε τν Κύριό μας ησο Χριστ νά σταυρώνεται «ξω τς πύλης», νά παθαίνει μόνος γιά τή σωτηρία το νθρώπου καί νά πεθαίνει φέροντας τ βάρος τν δικν μας μαρτιν. Τώρα στεκόμαστε νώπιον τν Θυρν τν Ναν μας περιμένοντας νά κούσουμε ξαν τν νάστάσιμο παιάνα. Θέλουμε νά πιβεβαιώσουμε λοι μας γιά μιά κόμη φορ τι ησος Χριστς βγαίνει νικητς π τν πόλεμο πού διεξάγει μ τίς δυνάμεις το σκότους κα το θανάτου. Θέλουμε γιά μιά κόμη φορ νά Τν δομε νά ξέρχεται το δου «πολλ φέρων νίκης  σκύλλα», πολλ τρόπαια δηλαδ τς ναστάσεως πού δέν εναι λλα π τς ναστημένες κα ποκαταστημένες ψυχς μας. Θέλουμε γιά μιά κόμη φορ νά ορτάσουμε τή νέκρωση το θανάτου, νά δομε τν δη νά γκρεμίζεται κα νά κούσουμε τι «σήμερον δης στένων βοᾶ κατελύθη μου ξουσία», δηλαδ κυριαρχία πάνω στόν νθρωπο. Θέλουμε νά δομε νά γίνεται λη ατ ραία πορεία π τ γκατα το δου στό Θρόνο το Θεο Πατρς που πι νθρωπίνη φύση μας παύει νά βυθίζεται στό βάραθρο τς νυπαρξίας λλ στερεώνεται σ τόπο σφαλ, στό χρο τς καινούργιας Βασιλείας.
Μ τν νάσταση το Χριστό ρχεται ρα νά φήσει πίσω της νθρωπότητα τν τραχύτητα το θανάτου κα νά ζήσει τν τρυφερότητα το θαύματος. «Θανάτου (λοιπν) ορτάζομεν νέκρωσιν, δου τν καθαίρεσιν, λλης βιοτς τς αωνίου παρχν κα σκιρτντες μνομεν τν ατιον…».  Νεκρώνουμε τὸν σχατο χθρό, τήν πι μεγάλη πειλή το νθρώπινου γένους. ς μ ξεχνᾶμε τι πειλ το θανάτου δήγησε στην ρνηση τόν Πέτρο καί πομάκρυνε τος μαθητς π τν Διδάσκαλο τους. σμ του κα μόνο παγώνει κα τ πι τρυφερ συναισθήματα, μᾶς κάνει πιφυλακτικος ναντι το κινδύνου, πνίγει τήν δημιουργικότητα μας, μᾶς ποξενώνει κα μᾶς φυλακίζει. π ατ τ βάραθρο μᾶς περν πέναντι ησος Χριστός, πο μᾶς χαρίζει τήν χαμένη μας ζωτικότητα. Μᾶς ξυπν λοιπν διος π τ λήθαργο κα τν ργία το θανάτου κα μᾶς κάνει ξαν νά ζομε, τν πραγματικ ζω το σκιρτήματος τῆς παραδείσιας κπληξης, σάν μικρ παιδιά πού τώρα, κούραστα κα συνεχς θέλουν νά νακαλύψουν ατ τν καινούργιο κόσμο πού νοίγεται μπροστ τους.
Μ τ θαμα τς νάστάσεως τ λλείποντα ναπληρονται καί τ παλαι νάνεώνονται. ζω ποκτ πάλι νόημα φο φωτίζεται π τ φς Της. λες ο ασθήσεις το νθρώπού λλάζουν κα ρχίζουν νά κον, νά βλέπουν κα νά γεύονται καινούριες ναστάσιμες μπειρίες. «Καθαρθμεν τάς ασθήσεις κα ψόμεθα τῷ ἀπροσίτῳ φωτί τῆς Ἀναστάσεως» μᾶς παρακινεῖ ερς μνογράφος, γνωρίζοντας τι νθρωπος πού μ καθαρή καρδία φτάνει στην μπειρία τς ναστάσεως θ μείνει κε ετε εναι ργάτης τς πρώτης ρας ετε ργάτης τς νδεκάτης, φο κανένας δέν θ ξέλθει πεινν κα λοι θ πολαύσουν το συμποσίου τς πίστεως πως μᾶς πληροφορεῖ ὁ ερς Χρυσόστομος.
γαπητοί μου δελφοὶ,
Μελετώντας τν τρόπο ζως τν σημερινν νθρώπων παρατηρομε τι καθορίζεται ν πολλος π τν ξαρση το γωισμοῦ, πο δυστυχς στίς μέρες μας νισχύεται π τς διάφορες σειρνες τς ποχς, τν περκατανάλωση τν φυσικν πόρων κα γαθν, τν ποϊεροποίηση το νθρωπίνου σώματος κα τν νθρωπίνων σχέσεων, τν καταπάτηση τν νθρωπίνων δικαιωμάτων κα λευθεριν. Ατ κατάσταση δηγε στήν κακή ξέλιξη το νθρώπου σέ βρίδιο το μετά-νθρώπου, το πλάσματος κείνου πού δέν χει στορία, δέν μπιστεύεται τν πολιτισμ κα τς παραδόσεις του, ρα δέν μπορε νά χει κα μέλλον. Τ ασθήματα τς τρυφερότητας, το σεβασμοῦ, τς ταπείνωσης καί τς μπιστοσύνης θάβονται μαζ μ τν ξιοπρέπεια, τ θάρρος κα τν εγένεια στούς πι σκοτεινος τάφους το νθρωπίνου συνειδήτου. δ σημερινς νθρωπος καλεται νά ζήσει μιά ζω χειρότερη π ατ το μυθικο Σισύφου πού κοπιάζει λλ οδέποτε τ μαρτύριό του πρόκειται νά τελειώσει. ν μες ο διοι δ σπάσουμε ατ τν κλοιό, ατ τν φαλο κύκλο κα δέν ναζητήσουμε τ ντως νέο στή ζω μας πο πως εδαμε μπορε νά μᾶς τ προσφερε ναστημένος ησος Χριστς τότε θ μένουμε φοβικ κλεισμένοι στά ποιαδήποτε περα τν προσωπικν μας ποτυχιν .
ησος ποδεικνύει τι γιά τν νθρωπό ποτε δέν εναι ργ νά ναζητήσει τν πραγματικά καινούργιο δρόμο τς νάστάσεως. Τ σκοτάδι μπορε κα πρέπει νά παρέλθει, πογοήτευση μπορε νά δώσει τή θέση της στήν λπίδα, πορία γιά τ ποιός θ μᾶς ποκυλίσει τὸν λίθο τν παθν μας γιά νά ντικρίσουμε τ θησαυρό πού μες θάψαμε, μπορε νά ντικατασταθε π τ λευκοντυμένο γγελο πού θ μᾶς διακηρύξει πανηγυρικά τι «οκ στιν δε λλ΄ ἐγήγερται». Τ μάτια μας μέσα π τ μυστήρια μπορον νά Τν διακρίνουν καθαρότερα τν ρα πού τεμαχίζει τν ρτο κα μᾶς προσφέρει τ Σμα Του κα τ Αμα Του.
Εχομαι σ λους τος δελφος μας ατ ναστάσιμη Λειτουργία πού καλ εναι νά τή ζήσουμε ς τ τέλος της, ς τήν στιγμή το κοινο Ποτηρίου, νά γίνει μία εκαιρία σωτερικς ναστάσεως, πο θ μᾶς δηγήσει στό νά Τν δομε μ τ μάτια τς ψυχς μας κα νά κούσουμε κα μες τ χαίρετε π τ δικ Του στόμα.
Τ «Χριστς νέστη» πού σ λίγη ρα θ κουστεῖ, ἄς σβήσει τὸν πόνο π τος δελφος μας πο ποφέρουν π νέχεια, φτώχια, ρρώστια πένθος!  Ἄς στερεώσει τίς οκογένειες κα τς διαπροσωπικς μας σχέσεις! Ἄς διατηρήσει τήν εἰρήνη στήν Πατρίδα μας καί ἄς τήν χαρίσει σέ ὅλες τίς σπαρασσόμενες ἀπό τη βία καί τήν μισαλλοδοξία περιοχές τοῦ πλανήτη μας. Ἄς μᾶς μπνέει σ ργα προόδου γιά τ τρία νησι μας τή Νάξο, τήν Πάρο κα τν ντίπαρο! Ἄς δώσει τέλος ραμα κα προοπτικ στήν νεολαία το τόπου μας!

Χριστός Ἀνέστη ἀδελφοί μου!



Ἐπίσκοπός σας
 
O ΠΑΡΟΝΆΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο Ιστολογίου

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.