Translate

Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018

Κυριακάτικοι Στοχασμοί! Κυριακή Β΄ Ματθαίου! 10.06.2018

Πανοσ. Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη 
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας

“καὶ λέγει αὐτοῖς· δεῦτε ὀπίσω μου 
καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων.” 
(Ματθ. δ, 19)

Μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων, αγαπητοί μου αδελφοί, η Κυριακή είναι αφιερωμένη στην κλήση των μαθητών στο μεγάλο αποστολικό τους διακόνημα. Τους χρειάζεται ο Χριστός μας και τους καλεί την ώρα που εργάζονται! Τους καλεί από το έργο της αλιείας που αποδίδει χρήματα εκ της εργασίας τους να μετέχουν στο έργο το καινό της αλιείας ανθρώπων στην ακολούθηση και μετοχή στον τρόπο ζωής της Βασιλείας του Θεού. Στον ανακαινισμό της κτίσεως εν τω προσώπω Ιησού Χριστού. Στην διακονία του κηρύγματος του ευαγγελίου του Χριστού στα μήκη και τα πλάτη της γης «βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» με βασικό έργο «διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν».

Το Βάπτισμα και η διδαχή είναι τα βασικά της αποστολικής κλίσεως και εξουσίας-διακονίας μέσα στην Εκκλησία του Χριστού. Δεν τους κάλεσε να αργομισθούν και κάθονται τους αποστόλους αλλά τους κάλεσε ιδρωμένους από το έργο της αλιείας της ανθρωπίνης για μιά αλιεία θεϊκή και εκκλησιαστική που μας κάνει συμμετόχους στη χαρά του Χριστού. Κανείς δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ο Χριστός κάλεσε τους μαθητές του για να τους δώσει θέσεις και εξουσίες αλλά τους κάλεσε να συσταυρωθούν και να συμμαρτηρήσουν μαζί Του μέσα στην Εκκλησία. Η ζωή των αποστόλων δεν είναι ζωή διακρίσεων αλλά ζωή μέσα σε κόπο και προσπάθεια, μια ζωή γεμάτη αγώνα και αγωνία για την καρποφορία του έργου που τους ανετέθει. Τελικά η ανάθεση του ήταν μια ανάθεση όλο ευθύνες και θα λέγαμε χωρίς κανένα προνόμιο, μας καλεί όσους γίναμε παιδιά των αποστόλων δια της Ιερωσύνης του Χριστού ακόμη και σήμερα να είμαστε παιδιά του. Να αποδίδουμε τον κόπο μας για την καλλιέργεια του εκκλησιαστικού σώματος ενώπιον του Χριστού να μην αμελούμε να βαπτίζουμε στο όνομα του Τριαδικού Θεού μας όσους αποδέχονται την διδαχή που αποκαλύφθηκε στο πρόσωπο και δια της επίγειας παρουσίας του Ιησού Χριστού.

Προϋπόθεση για καλή και σωστή αποστολική διακονία είναι να ακολουθήσουμε τον Χριστό. Δεν τους είπε ότι θα τρέχετε μόνοι σας στο έργο του κηρύγματος της Εκκλησίας αλλά ότι θα ακολουθείτε πάντα και παντού εμένα, θα είστε επόμενοι στη δική μου παρουσία και πορεία, Εγώ ο Ιησούς Χριστός είμαι η εγγύηση του δικού σας έργου του αποστολικού και αν τελικά τρέχουμε πίσω από τον Χριστό πατούμε στα δικά του βήματα και πειθόμαστε στα δικά του ρήματα! Εκείνος είναι αυτός που μας διδάσκει μέσω της αποκαλύψεως στο πρόσωπο Του και τελικά είναι Εκείνος που μας διδάσκει μέσα στην Εκκλησία Του. δεν υπάρχει φόβος κανείς αλλά τελικά υπάρχει άγιος φόβος στην διακονία του εκκλησιαστικού κηρύγματος.

Aφού με ακολουθήσετε θα σας κάνω αλιείς ανθρώπων, έχετε τέχνη που εργάζεσθε και Εγώ ως ποιητής του παντός θα σας κάνω ποίημα πνευματικό και μόνιμο εν τη εκκλησιαστική κοινότητι. Ο λόγος σας δεν θα είναι λόγος κενός και απλός αλλά λόγος πειθούς και ευλαβείας ενώπιον του ανθρώπου που θέλει να ζήσει καθώς η πίστη σε μένα επιβάλλει. Η διακονία σας η αποστολική θα είναι διακονία ελευθερίας μέσα στην ζωή που ζουν οι άνθρωποι που θα αλιεύονται παρ’ ημών. Κανείς δεν θα ισχυρίζεται ότι κινείται μόνος του αλλά ότι δράτε και κινείσθε με τον φωτισμό του αγίου Πνεύματος. 

Τελικά η δική μου κλήση τελειοποιείται στο δικό σας φιλότιμο και στην εργατικότητα. Δεν είναι μαγικός τρόπος το κήρυγμα του ευαγγελίου θέλει κόπο, συνέπεια και έργα ζωής, να υπογράφεται η πίστη σας από την ζωή σας και η ζωή σας να είναι το έγγραπτο μαρτύριο και η γραπτή μαρτυρία της δικής σας πίστεως. 

Οι τέσσεροι πρώτοι μαθητές άφησαν τις περιουσίες και τα δίχτυα τους και τους συνεργάτες και συναδέλφους τους και έτρεξαν στην αγκαλιά του Χριστού γιατί τους ανέθεσε το έργο της διακονίας της εκκλησίας δια του κηρύγματος τους και της εν γένει παρουσίας τους. ο Πρωτόκλητος Ανδρέας και ο αδελφός του Σίμων ο Πέτρος όπως και οι υιοίυ οτυ Ζεβεδαίου, Ιάκωβος και Ιωάννης άφησαν τα πλοία τους και ακολούθησαν εκείνον που γέμισε την καρδιά τους. ήταν εκεί εργαζόμενοι και επορεύθησαν οπίσω του Χριστού πάλιν εργαζόμενοι αλλά πλέον άλλη εργασία. Μια εργασία πιο δύσκολη, αφού η αλιεία τους έγινε πλέον πνευματική όσο αλίευαν ψάρια είχαν συγκεκρυμμένο αντικείμενο βιοποριστικό τώρα που αλιεύουν ανθρώπους σε πνευματική ψαριά το αντικείμενο τους γίνεται πιο δύσκολο καθότι πρέπει να βοηθήσουν να ανακαινισθούν οι ψυχές των ανθρώπων που είχαν βυθισθεί στο σκοτάδι και στην μαυρίλα της αμαρτίας. 

Αδελφοί μου χριστιανοί, μεγάλη η κλήση στην αποστολική διακονία δεν ανήκει όμως μόνο στους ιερείς και τους κληρικούς κάθε πιστός χριστιανός είναι ένας μικρός και φλογερός ιεραπόστολος. Ο λόγος της αγίας Γραφής απευθύνεται και σε αυτόν και του ζητά να κάνει την ζωή του τέτοια και να ακολουθεί τον Χριστό για να χρησιμοποιηθεί και αυτός ως συνδετικός κρίκος στην αλυσίδα των αγίων μαθητών και αποστόλων του Χριστού ως και των διαδόχων τους. Παρακαλείται κάθε χριστιανός να κηρύττει με τον τρόπο ζωής του και με τον λόγο του αν έχει τέτοιο χάρισμα. Μην αφηνόμαστε ελεύθεροι και αφήνουμε τα πάντα στους άλλους την μελέτη της αγίας Γραφής και την μεταλαμπάδευση της στους νεωτέρους μας την έχουμε όλοι ως ευθύνη. Ας πορευόμαστε στα ίχνη του Χριστού και ας τον ακολουθούμε με ευαγγελική πιστότητα και αποστολική δράση μέσα μας για να ετοιμάζουμε την έλευση της αιώνιας Βασιλείας Του. Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο Ιστολογίου

Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.