Κυκλοφορεί τον Σεπτέμβριο 2020 από τις εκδόσεις fagotto books.
Bασισμένο στο βιβλίο του Christian Troelsgård “Byzantine Neumes” (Βυζαντινά μουσικά σημάδια)
Η επιστήμη της Βυζαντινής Μουσικολογίας αριθμεί περισσότερο από ένα αιώνα ζωής, με την πλειοψηφία των μελετημάτων της να είναι γραμμένα στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το Γλωσσάρι αυτό επιχειρεί για πρώτη φορά την αντιστοίχιση των δύο γλωσσικών κωδίκων σε επίπεδο ορολογίας, αλλά και σημασίας.
Επιμελημένο από τον μουσικολόγο και γλωσσολόγο Γεράσιμο-Σοφοκλή Παπαδόπουλο, το Γλωσσάρι αποτελεί απόσταγμα της διαδικασίας μετάφρασης του βιβλίου του καθηγητή Christian Troelsgård “Byzantine Neumes”, η οποία έχει επίσης εκδοθεί από τις εκδόσεις Fagotto. Οι ορισμοί που παρατίθενται έχουν αλιευθεί κατά κύριο λόγο από το εν λόγω βιβλίο, με κάποιες προσθήκες του ίδιου του επιμελητή, όπου αυτό κρίθηκε απαραίτητο.
Αν και σε πρώτο επίπεδο η δίγλωσση παράθεση των όρων μοιάζει απλά ένα χρήσιμο εργαλείο για τους ερευνητές της Βυζαντινής Μουσικολογίας, στην ουσία μέσα στους διάφορους ορισμούς συμπυκνώνονται ένα πλήθος μουσικολογικών, ιστορικών, μορφολογικών, φιλολογικών και άλλων πληροφοριών, οι οποίες καθιστούν το Γλωσσάρι ένα εύχρηστο εγχειρίδιο για όσους επιθυμούν να καταβυθιστούν στα μυστικά της παλαιάς παράδοσης του Βυζαντινού Άσματος.
Διαβάστε ένα απόσπασμα ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.