Χθες Δευτέρα 3 Απριλίου 2023 κοιμήθηκε σε ηλικία 87 ετών, ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας και επί σειρά ετών Πρωτοψάλτης τού Ιερού Ναού Υψώσεως Τιμίου Στααυρού Αιγάλεω Γεώργιος Λαμπρόπουλος.
Βιογραφικά στοιχεία Γεωργίου Λαμπρόπουλου:
Από τους πλέον διακεκριμένους καλλίφωνους Πρωτοψάλτες και Χοράρχες ο Γεώργιος Λαμπρόπουλος γεννήθηκε στο Πειραιά το 1936. Από την ηλικία των 10 ετών ξεκίνησε μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής στο Μουσικό Λύκειο Αθηνών, με ειδικό καθηγητή στη Βυζαντινή Μουσική, τον αείμνηστο μεγάλο δάσκαλο Θεοδόσιο Γεωργιάδη, από τον οποίον εδιδάχθηκε επί χρόνια και σε ιδιαίτερα μαθήματα μαζί του, ορθογραφία, μετρική, ορθοφωνία, χοραρχία, ιστορία και γενικά θεωρητικά στοιχεία της Βυζαντινής Μουσικής.
Με εξαιρετική αγάπη και κλίση στη Βυζαντινή Μουσική και με δώρο Θεού μια χαρισματική φωνή σε ηλικία μόλις 15 ετών το 1950 διορίζεται Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού όπου και έψαλλε ώς το 1957.Το 1957 ώς και το 1964 Πρωτοψάλτης στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Νικαίας.Το 1964 ώς και το 1972 Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Πειραιώς Το 1972 ώς και το 1976 Πρωτοψαλτης στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους Ιλισίων Από το 1976 ώς και σήμερα Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού Αιγάλεω.
Το 1988 λαμβάνει Τιμητικό Δίπλωμα για την άριστη εκτέλεση της Βυζαντινής Μουσικής κατά το ύφος και τη παράδοση της Μ.τ.Χ.Εκκλησίας από το Σύλλογο Βυζαντινής Μουσικής Γεωργίου Τσατσαρώνη
Το 1995 λαμβάνει το δίπλωμα του μουσικοδιδασκάλου της Βυζαντινής Μουσικής από το ωδείο ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ και επίσης τιμητικό δίπλωμα του Κοσμήτορος του τμήματος Βυζαντινής Μουσικής του Ωδείου.
Το 2002 λαμβάνει Τιμητικό Δίπλωμα για την πολυετή διακονία και προσφορά του στη πατρώα Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική από το Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
Το Μάρτιο του 2008 του απονέμεται το οφφίκιον του Αρχοντος Πρωτοψάλτου της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αλέξιο.
Μετείχε ως χορωδός και ως καλοφωνάρης σολίστας στις χορωδίες των αειμνήστων διδασκάλων Πρωτοψαλτών Φάνη Καπαρού, Γεωργίου Τσατσαρώνη, Θεδόση Γεωργιάδη, Γεωργίου Σύρκα, Σπυρίδωνα Περιστέρη και Θρασύβουλου Στανίτσα. Με τις χορωδίες αυτές σαν χορωδός και σολίστας παρουσιάστηκε σε πολλά μέρη της Ελλάδας, της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Ως Χοράρχης με δική του χορωδία σε διάφορες χρονικές στιγμές από το 1984 έως και σήμερα έχει δώσει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Ιταλία. Η πλέον πρόσφατη συναυλία με δική του χορωδία έγινε στα Μέγαρα το Δεκέμβριο του 2011.
Ως Εισηγητής είχε μιλήσει εκτεταμένα σε διάφορες εκδηλώσεις για τη Βυζαντινή Μουσική και την Ιστορία της, τη Ψαλτική Τέχνη, αλλά και για θέματα όπως η αξία της ορθοφωνίας, η μετρική, το ύφος, το χρώμα αλλά και η σοβαρότητα στη τέχνη του ψάλλειν. Πολλές συνεντεύξεις και αφιερώματα έχουν γίνει για αυτόν, από διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Ελλάδος με πλεόν γνωστά του Ραδιοφωνικού Σταθμού Ηρακλείου σε εκπομπές του αειμνηστου Πρωτοψάλτη Βαγγέλη Λιναρδάκη, καθώς και του Ραδιοφωνικού Σταθμού Καλύμνου "ΑΛΗΘΕΙΑ FM" τα τελευταία 5 χρόνια.
Ως ένας εκ των καλυτέρων και πλέον καλλιφώνων πρωτοψαλτών είχε κληθεί να ψάλλει σε πανυγηρίζοντες Ιερούς Ναούς σχεδόν σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια. Είχε έπίσης κληθεί να ψάλλει σε πολλά Ευρωπαικά κράτη, στις ΗΠΑ, στην Αίγυπτο, στο Λϊβανο, στη Βραζιλία καιστο Lagos της Νιγηρίας.
Είχε δώσει ρεσιτάλ Βυζαντινής Μουσικής ως μονωδός με πλέον γνωστό το Ρεσιτάλ Βυζαντινής Μουσικής - Γεώργιος Λαμπρόπουλος & Θεόδωρος Βασιλικός στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου Αθηνών (με κυκλοφορία σχετικής κασέτας) καθώς και τα ρεσιτάλ στα "ΔΗΜΗΤΡΙΑ" Θεσσαλονίκης 1983-1986 όπου και έλαβε Τιμητικές Διάκρισεις.
Είχε διδάξει με αγάπη τα μυστικά της ψαλτικής τέχνης σε μαθητές του, πολλοί από τους οποίους είναι σήμερα ικανότατοι ιεροψάλτες.
Με το τάλαντο μιας ιδιαίτερα ικανής και μελωδικής φωνής, πέραν της Βυζαντινής Μουσικής, είχε κληθεί να τραγουδήσει και ως σολίστ, σε διάφορες μουσικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Συνέπραξε ως κύριος σολίστ στα περίφημα Λαικά Ορατόρια του αειμνήστου συνθέτη Σωκράτη Βενάρδου, "Φάτνη" , "Εθνεγερσία" και "Ηλιοτρόπια" τα οποία παρουσιάστηκαν σε πολλές μουσικές αίθουσες των Αθηνών από το 1971 ώς και το 1979 με πολύ μεγάλη επιτυχία και με επιτυχή κυκλοφορία μουσικών κασετών. Επίσης το Νοέμβριο του 1990 συνέπραξε ως κύριος σολίστ στο Ορατόριο του Γιάννη Κατσανεβάκη σε κείμενα του ποιητή Γεωργίου Μετσόλη, "Τριλογία - Μικρασία Πατρίδα".
Είχε τραγουδήσει στα "Ψαλτοτράγουδα" του Πρωτοψάλτη και μουσικοσυνθέτη Βασίλη Κατσιφή.
Συγκατελέγει στις "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" σε ειδική έκδοση πολυτελούς τόμου με τις βιογραφίες των πλέον καταξιωμενων συγχρόνων Ελλήνων, από την Ελληνική Εθνική Γραμμή.
Ο Γεώργιος Λαμπρόπουλος έψαλλε επί 73 συναπτά χρόνια με χαρισματική φωνή και ιεροπρεπές βυζαντινό ύφος ακολουθώντας τη διδαχή του διδασκάλου του Θ.Γεωργιάδη ως προς τη σοβαρότητα και το γνήσιο Πατριαρχικό ύφος.
Συγκαταλέγεται μεταξύ των κρατίστων ερμηνευτών της ψαλτικής τέχνης της εποχής μας και είχε πολλούς φίλους, θιασώτες και μιμητές του προσωπικού του ύφους στο ψάλλειν που τον έχουν ονομάσει "το αηδόνι της Βυζαντινής Μουσικής"
Ανθρωπος εύχαρις και αγαπητός με ακέραιο χαρακτήρα, έχαιρε της εκτίμησης και της αγάπης όλων.
Ο Θεός να τον κατατάξει ένθα οι δίκαιοι αναπαύονται όπου και η χορεία των μαϊστόρων ψαλτών υμνεί τα μεγαλεία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.