Η Ακολουθία του Εσπερινού, του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής του Ασώτου!
Επιλογή, Επιμέλεια και Στοιχειοθεσία μελών Χρήστος Γ. Τσακίρογλου
Download σε μορφή pdf ΕΔΩ
Σημείωση ἐπιμελητοῦ:
Στὰ ἀρχεῖα ἀπὸ τοῦδε καὶ ἐξῆς μεταβάλλονται ὁρισμένα δεδομένα.
Κατ’ ἀρχὴν ὡς βοήθημα τυπικοῦ δὲν θὰ χρησιμοποιεῖται πλέον τὸ «Μικρὸν Τυπικὸν» ἀλλὰ τὸ ἀντίστοιχο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (ΕΟΠ), τὸ προβλεπόμενο ἐκ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης γιὰ τοὺς Ναοὺς τῆς Νήσου.
Στὶς ἐπιλογὲς τῶν μουσικῶν κειμένων προστίθενται ἀποσπάσματα διασκευῶν ἢ καὶ ἐξ ὁλοκλήρου τονισμῶν τοῦ ὁμογάλακτου συμμαθητοῦ καὶ Λαμπαδαρίου τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἡρακλείου κ. Χαραλάμπου Τσερκέζη, τὸν ὁποῖο θερμῶς εὐχαριστῶ γιὰ τὴν παραχώρηση τοῦ ἀρχείου του.
Ἐπὶ μέρους, στὸν Ἑσπερινὸ πέραν τῆς προσθήκης τοῦ Προοιμιακοῦ Ψαλμοῦ, ἀντὶ τῆς πρώτης στάσεως τοῦ Α΄ Καθίσματος τοῦ Ψαλτηρίου, ἀναγράφεται ὅλο τὸ πρῶτο Κάθισμα, τοῦ ὁποῖου ἡ ἀνάγνωσι προβλέπεται στοὺς Ἑσπερινοὺς τοῦ Σαββάτου (ΤΜΕ προθεωρία παρ. 4-5).
Στὴ Θεία Λειτουργία συνεχίζεται ἡ παράλληλη καταγραφὴ Τυπικῶν-Μακαρισμῶν καὶ Ἀντιφώνων. Τὰ μὲν ἂν καὶ προβλέπονται ἀπὸ τὸ Τυπικὸν τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας (TME προθεωρία παρ. 36) ἐφόσον δὲν ἀναγράφονται στὸ ΕΟΠ, θὰ λαμβάνονται ἐκ τῶν Διπτύχων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὰ δὲ ὅπως θὰ προβλέπει τὸ ΕΟΠ.
Εὐχαριστῶντας ὅσους συμβάλλουν μὲ τὶς μέσῳ προσωπικῶν μηνυμάτων προτάσεις τους στὴν βελτίωση τῆς ἐν λόγῳ σειρᾶς ἐργασιῶν, εὔχομαι καλὸ Τριῴδιο καὶ καλὴ δύναμη ἀπὸ Θεοῦ.
Κατ’ ἀρχὴν ὡς βοήθημα τυπικοῦ δὲν θὰ χρησιμοποιεῖται πλέον τὸ «Μικρὸν Τυπικὸν» ἀλλὰ τὸ ἀντίστοιχο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (ΕΟΠ), τὸ προβλεπόμενο ἐκ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης γιὰ τοὺς Ναοὺς τῆς Νήσου.
Στὶς ἐπιλογὲς τῶν μουσικῶν κειμένων προστίθενται ἀποσπάσματα διασκευῶν ἢ καὶ ἐξ ὁλοκλήρου τονισμῶν τοῦ ὁμογάλακτου συμμαθητοῦ καὶ Λαμπαδαρίου τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἡρακλείου κ. Χαραλάμπου Τσερκέζη, τὸν ὁποῖο θερμῶς εὐχαριστῶ γιὰ τὴν παραχώρηση τοῦ ἀρχείου του.
Ἐπὶ μέρους, στὸν Ἑσπερινὸ πέραν τῆς προσθήκης τοῦ Προοιμιακοῦ Ψαλμοῦ, ἀντὶ τῆς πρώτης στάσεως τοῦ Α΄ Καθίσματος τοῦ Ψαλτηρίου, ἀναγράφεται ὅλο τὸ πρῶτο Κάθισμα, τοῦ ὁποῖου ἡ ἀνάγνωσι προβλέπεται στοὺς Ἑσπερινοὺς τοῦ Σαββάτου (ΤΜΕ προθεωρία παρ. 4-5).
Στὴ Θεία Λειτουργία συνεχίζεται ἡ παράλληλη καταγραφὴ Τυπικῶν-Μακαρισμῶν καὶ Ἀντιφώνων. Τὰ μὲν ἂν καὶ προβλέπονται ἀπὸ τὸ Τυπικὸν τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας (TME προθεωρία παρ. 36) ἐφόσον δὲν ἀναγράφονται στὸ ΕΟΠ, θὰ λαμβάνονται ἐκ τῶν Διπτύχων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὰ δὲ ὅπως θὰ προβλέπει τὸ ΕΟΠ.
Εὐχαριστῶντας ὅσους συμβάλλουν μὲ τὶς μέσῳ προσωπικῶν μηνυμάτων προτάσεις τους στὴν βελτίωση τῆς ἐν λόγῳ σειρᾶς ἐργασιῶν, εὔχομαι καλὸ Τριῴδιο καὶ καλὴ δύναμη ἀπὸ Θεοῦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.