Πανοσ. Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας
«οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ᾿ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον.»
(Ιωάν. γ, 16)
Μια Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, πριν από την μεγάλη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού ακούμε στις εκκλησίες μας αρμόδιο με την εορτή ευαγγελικό ανάγνωσμα που θα λέγαμε μας εισάγει εορτολογικά στο γεγονός της μεγάλης αυτής και συνάμα συμβολικής εορτής. Μεγάλη είναι γιατί μας κάνει όλους συμμετόχους στην θυσία του Υιού του Θεού επί του Τιμίου Σταυρού και συμβολική η εορτή αυτή διότι μας συμβάλλει και μας αντιπαραβάλλει και μας καθίζει ενώπιον του Τιμίου Σταυρού και των δικών μας ευθυνών και τι σημαίνει να αναλαμβάνω του σταυρού μου και να μιμούμε τον Χριστό μου συσταυρούμενος μαζί με τον Σωτήρα και Λυτρωτή μου.
Τι είναι όμως ο Σταυρός; Είναι η σταυρική αγάπη και η εσταυρωμένη έκφραση της για την σωστική παρέμβαση του Χριστού στα ανθρώπινα και μάταια πράγματα. Η αγάπη του Θεού για τα πλάσματα του λέγει στον στίχο που αναφέρουμε στην αρχή κηρύγματος μας ότι ο Θεός αγάπησε τον Κόσμο και έκανε θυσία τον Υιό Του. Η θυσία του Υιού του Θεού όμως δεν ήταν επιβαλλόμενη από κάτι άλλο ακόμη και από την αμαρτία του ανθρώπους ας πούμε απλά για να το κατανοήσουμε, αλλά ελεύθερη και αγαπητική, θυσία για χάρη της επανένωσης Δημιουργού και δημιουργήματος. Μια θυσία που οδηγεί στη σχέση Θεού και ανθρώπου πάλι από την αρχή. Το ξύλο του σταυρού έγινε η σχεδία επί της οποίας κρεμάστηκε ο θαλασσοδαρμένος άνθρωπος και ξαναβρήκε τον κολυμβητικό δυναμισμό και βηματισμό του και τελικά έγινε ο άνθρωπος μέτοχος του σωστικού σχεδίου και της σωστικής από μέρος του Κυρίου παρεμβάσεως.
Ξύλο έξωσε τον άνθρωπο από την παραδείσια μακαριότητα και το ξύλο του σταυρού του τιμίου επανεισήγαγε τον άνθρωπο πάλι στην αγκαλιά του Θεού. Απλά πλέον η αγκαλιά αυτή δεν κλείνει είναι εκεί και περιμένει τον καθέναν από εμάς να επιστρέψει και να αναπαυθεί εκεί που ο Θεός θέλησε στην πληγωμένη και πονεμένη αγκάλη του που είναι ανοιχτή πάντα στο σταυρό για να φωνάξει είμαι εδώ, «καγώ αναπαύσω υμάς», για να σας ξεκουράσω και να σας ευλογήσω με την θυσία μου.
Κανείς πλέον δεν μπορεί να αφήσει αυτή την αγκαλιά μόνη και κανείς δεν μπορεί να μην απαντήσει είτε θετικά είτε αρνητικά σε αυτή την αγκαλιά που αγκαλιάζει τα σύμπαντα. Ποιος δεν κλαίει είτε με τα μάτια των οφθαλμών είτε με τα μάτια της καρδιάς του κατά την ώρα της περιφοράς του Τιμίου Σταυρού όταν ακούγεται το συγκλονιστικό και συνάμα απλούν και ταπεινό «Σήμερον κρεμάται επι ξύλου ο εν ύδασι την γην κρεμάσας…» που περιγράφει τον μαρτυρικού θάνατο του Χριστού που φυσικά δεν του άξιζε αλλά ήταν επιλογή του να ξανακαλέσει έτσι σταυρικώ τω τρόπω τους ανθρώπους κοντά Του.
Με τρόπο μοναδικό τον σταυρό του με ζωή που πηγάζει από το αίμα και το νερό της πλευράς του και με την δυναμική της θυσίας του που ετοιμάζει όλους εμάς να κάνουμε τρόπο ζωής και εμπειρίας πνευματικής τον Σταυρό Του που θα γενεί σταυρός μας. Θα γίνει και για εμάς τρόπος ύπαρξης όχι στα λόγια αλλά στις πράξεις, το ότι με το άγιο βάπτισμα στο στήθος δεσπόζει ο τίμιος Σταυρός μας θυμίζει ότι δεν είναι σημαντικό απλά να τον φοράς τον τίμιο Σταυρό αλλά να ζεις σταυρικά που σημαίνει να θυσιάζεσαι για χάρη των άλλων όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, στην καθημερινότητα στη ζωή σου και να ζεις όπως πιστεύεις. Τι σημαίνει ζω σταυρικά όχι απλά σταυρώνω με το σημείο του σταυρού με ζέση και δύναμη πνευματική κάθε φορά που κάνω το σημείο του σταυρού στο σώμα μου όπως μας παρέδωσαν οι άγιοι μας και οι πατέρες μας αλλά ο σταυρός είναι η δύναμη που κινεί τα νήματα της ζωής μου. Βλέπω έναν να πεινάει κόβω στη μέση την μπουκιά από το φαγητό μου και του την δίνω, βλέπω έναν τυφλό να προσπαθεί να βηματίσει, είμαι εκεί και τον βοηθώ αλλά και του ανεβάζω την ψυχολογία, του φτιάχνω με την παρουσία μου την μέρα του και τόσα αλλά απλά και καθημερινά. Διότι από τα απλά και καθημερινά θα φανεί η πίστη μου στον Τίμιο Σταυρό και όχι αν έχω έναν σταυρό στο σαλόνι μου διότι εκεί δεν αναπαύεται ο σταυρός στην άνεση και στη μεγαλοπρέπεια αλλά εκει που χαίρεται είναι όταν ευδοκιμεί στην συνύπαρξη και στην συναλληλία των απλών και καταφρονεμένων τούτου του βίου.
Για να μην απωλεσθεί όποιος πιστεύει στο σταυρό του Χριστού, να μην χαθεί αυτή η πίστη και γίνει μια ανθρώπινη επιχειρηματολογία ή μια επιστημονική ορολογία εκεί δεν υπάρχει η απλότητα του σταυρικού τρόπου ύπαρξης. Η εκκλησία του Εσταυρωμένου Χριστού μας μυεί στην αιώνια ζωή της οποίας θα προπορεύεται ο Σταυρός. Στην ετοιμασία του θρόνου της αποκαλύψεως ο Σταυρός θα δεσπόζει και εκείνος θα φανεί ως σύμβολο για την αιώνια βασιλεία του Θεού πριν την Δευτέρα του Παρουσία. Εκείνος ο Τίμιος Σταυρός χαρακτήρισε την πρώτη επι γης παρουσία του Χριστού μας αλλά και στην δευτέρα παρουσία ο σταυρός θα φωτίζει τις υπάρξεις μας.
Όποιος δεν θέλει «σταυρώσαι» εαυτόν δεν έχει τόπο στις αιώνιες μονές του Θεού μας διότι ο βίος του αν είναι ασταύρωτος θα είναι ένα ανέσει άρα δεν θα βρει ανάπαυση στην άσκηση του σταυρού την οποία ο Χριστός μας δωρίζει ως βίωση του ίδιο του βίου επί γης.
Αν δεν θέλουμε τον Σταυρό, αδελφοί μου αγαπητοί, δεν θέλουμε και τον Χριστό και ουσιαστικά δεν είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί. Γιατί ορθόδοξη πίστη σημαίνει σταυρός και ανάσταση, σημαίνει άσκηση και ύστερα δοξασμό και αγιασμό. Δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο. Ας διαλέξουμε να ζήσουμε σταυρικά έχοντες ως συγ-κηρυναίους τους αδελφούς μας χριστιανούς και καμάρι και δόξα μας τον ίδιο τον Εσταυρωμένο Χριστό μας του οποίου η χάρις του Τιμίου Σταυρού να μας στερεώνει πνευματικά και να μας οδηγεί σωστικά εν τη Εκκλησία Του.Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.