Το Εξαποστειλάριο της εορτής του Πάσχα
Θεοδώρου Ρόκα
Θεολόγου
Μ.Α. Ερμηνευτικής Θεολογίας
"Σαρκὶ ὑπνώσας ὡς θνητός, ὁ Βασιλεὺς καὶ Κύριος, τριήμερος ἐξανέστης, Ἀδὰμ ἐγείρας ἐκ φθορᾶς, καὶ καταργήσας θάνατον, Πάσχα τῆς ἀφθαρσίας, τοῦ κόσμου σωτήριον" ψάλλει η Ορθόδοξος Εκκλησία κατά την Αγία και Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα ως εξαποστειλάριο της ημέρας - εορτής, εξαποστειλάριο το οποίο ψάλλεται καθημερινά στην τέλεση του Όρθρου της Διακαινισίμου Εβδομάδος καθώς και στον Όρθρο των Κυριακών του Πεντηκοσταρίου από την Κυριακή των Μυροφόρων μέχρι και την Κυριακή του Τυφλού και επαναλαμβάνεται την ημέρα της αποδόσεως της εορτής του Πάσχα.
Στο εξαποστειλάριο αυτό μνημονεύονται τρια βασικά ζητήματα: α) η εκούσιος σταυρική θυσία του Κυρίου Ιησού Χριστού, β) η τριήμερος ταφή και Ανάσταση Του και γ) η κατάργηση του θανάτου.
Η Σταύρωση του Κυρίου για πολλούς θα σήμαινε πως επιτεύχθηκε το σχέδιο των Ιουδαίων δηλ. το να θανατώσουν τον Ιησού και να πάψει να αποτελεί εμπόδιο και έλεγχος στια άνομες πράξεις του. Αντίθετα με τη Σταύρωση του Κυρίου ξεκινούν όλα και λέγοντας όλα εννοούμε τη νέκρωση του θανάτου, την κατάργηση - κατάλυση της εξουσίας του Άδη στις ψυχές των ανθρώπων, τη λύτρωση του πρωτοπλάστου Αδάμ ως εκπροσώπου του ανθρωπίνου γένους και την δωρεά της ελπίδας της Αναστάσεως.
"Πάσχα τῆς ἀφθαρσίας τοῦ κόσμου σωτήριον" δηλ. διάβαση - πέρασμα από την κατάσταση της φθοράς και του θανάτου στην κατάσταση της ζωής, της αφθαρσίας, του φωτός και του παραδείσου της τρυφής. Πως έγινε αυτό το πέρασμα; Μα φυσικά με την εκούσιο σταυρική θυσία του Κυρίου, ο οποίος σαρκώθηκε, έγινε άνθρωπος για χάρη του ανθρώπου, θυσίασε τον εαυτό του για τη σωτηρία του ανθρώπου και ανέστη τριήμερος χαρίζοντας ζωή και ανάσταση σε όσους πιστεύουν και ομολογούν οτι Εκείνος είναι ο Υιός του Θεού του Ζώντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.