Translate

Τετάρτη, 19 Απριλίου 2017

Το φαινόμενο της έκθεσης των μικρών μαθητών της Ψαλτικής στο διαδίκτυο! Ωφέλιμο ή Καταστροφικό;;;

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Το φαινόμενο της έκθεσης των μικρών μαθητών της Ψαλτικής στο διαδίκτυο! Ωφέλιμο ή Καταστροφικό;;;

Ηρακλή Μαλανδρίνου
Πρωτοψάλτου
Δασκάλου Ψαλτικής Τέχνης

Με ευθύνη και σοβαρότητα θέλω να αναφερθώ σε ένα φαινόμενο, το οποίο παρατηρείται με μεγάλη έξαρση τον τελευταίο καιρό στην διαδικτυακή ψαλτική παρέα μας. Μια φοβερή προβολή μικρών μαθητών είτε απ΄τους ίδιους τους μαθητές, είτε απ΄τους καλούς και αξιόλογους Δασκάλους τους. 

Βρίθει το διαδίκτυο από βίντεο με μικρούς ηλικιακά μαθητές, οι οποίοι ψάλλουν ή καλύτερα προσπαθούν να ψάλλουν και οι οποίοι αυτοπροβάλλονται με περισσή υπερηφάνεια και βεβαιότητα για τον εαυτό τους. Δεν μπορώ να φανταστώ τι είναι αυτό το οποίο προσθέτει στην προσωπικότητα ή την μουσική ολοκλήρωση ενός ανήλικου παιδιού ένα βιντεάκι στο διαδίκτυο, πριν καν ολοκληρώσει τον καθορισμένο τουλάχιστον κύκλο μαθημάτων που απαιτεί η προκαθορισμένη ύλη της Ψαλτικής. Τις περισσότερες φορές τα παιδιά αυτά ψάλλουν από στήθους, όσες «εντυπωσιακές» μουσικές γραμμές, από πρόχειρες διασκευές και συνθέσεις και αν, πρόλαβε ν’ αρπάξει το αυτάκι τους στα δώδεκα ή δεκατρία τους χρόνια. Σε συνδυασμό με την αστάθεια που τις περισσότερες φορές έχει η φωνή τους σ΄αυτήν την ηλικία, όλοι καταλαβαίνουμε ότι ένα τέτοιο άκουσμα εκθέτει παρά ενισχύει αυτό το καλό παιδάκι, το οποίο είναι άξιο επαίνου για τον ζήλο και την προσπάθεια του, όταν βέβαια το κίνητρο του δεν υποκρύπτει ματαιοδοξία και προβολή (που σ΄αυτήν την ηλικία ελλοχεύει πιο έντονα). 

Η ευθύνη που φέρουν οι Δάσκαλοι τους είναι τεράστια. Με τον τρόπο αυτό δεν βοηθούν να κρατήσει το παιδί ένα χαμηλό προφίλ με επίγνωση της αποστολής του και του ήθους που θα το χαρακτηρίζει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιδί να γίνεται το λεγόμενο «ψώνιο» που τα ξέρει όλα, κρίνει τους πάντες, έχει άποψη για κάθε μουσική και ψαλτική δραστηριότητα, αρκείται στην ωραία του φωνούλα και στη διαφήμιση που έχει ή του έχουν κάνει και στο τέλος το αποτέλεσμα είναι ν μεγαλώνει μ΄αυτό το ήθος και να γίνεται η λεγόμενη «φίρμα» που όλοι αντιπαθούν και υποτιμούν.

Θα θελα να γράψω πολλά αλλά ίσως δεν έχει και νόημα. Ξέρω ότι οι απόψεις αυτές δεν θα γίνουν αποδεκτές από πολλούς και χαίρομαι γι΄αυτό!!!! Μιλώ απ την μικρή πείρα των δέκα ετών διδασκαλίας (ως επί το πλείστον σε παιδιά και νέους ανθρώπους). Προστατέψτε τα παιδιά πρώτα απ΄όλα απ΄τον εαυτό τους και απ΄την μάταιη και άνευ νοήματος προβολή. Αφήστε τα να τριφτούν καλά στη μελέτη και στη μαθητεία. Θα έχει αξία όταν οι θαυμαστές τους ανεβάζουν βιντεάκια τους και όχι τα ίδια τα παιδάκια! Η ευθύνη είναι των Δασκάλων!!! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

3 σχόλια:

  1. Αληθώς Ανέστη!
    Συμφωνώ και επαυξάνω κ Ηρακλή, οι απόψεις με βρίσκουν σύμφωνο, έχοντας ιδία εμπειρία της αθλίας αυτής καταστάσεως.
    Είθε, ο Αναστάς Κύριος φωτίσει με το Αλιθινό Φως, τους εν βαθύ σκότος "φωτισμένους" διδασκάλους. Τα παιδάκια δεν φταίνε σε τίποτα, είναι αθώα και άδολη η καρδούλα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επειδή ο ανώνυμος σχολιασμός των άρθρων δεν τον θεωρούμε σωστό, στο εξής η κατάθεση σχολίου κάτω από τις αναρτήσεις θα πρέπει να γίνεται επωνύμως και θα αναρτώνται κατόπιν εγκρίσεως διαφορετικά δεν θα ανεβαίνει στο ιστολόγιο! Χριστός Ανέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αληθώς ο Κύριος, Είναι άραγε ευεργετική ή καταστροφική αυτή η ανάρτηση;

    https://www.youtube.com/watch?v=oXzc2RDWfIo

    Ευχαριστίες,

    Ιάκωβος Ψαλτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλιο Ιστολογίου

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.