Πανοσ. Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας
«Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι.» (Ματθ. ε, 17)
Σήμερα, αγαπητοί μου αδελφοί, ενθυμούμαστε τους αγίους Πατέρες της Δ Οικουμενικής Συνόδου και διαβάζουμε ανάλογο ανάγνωσμα αφιερωμένο σε αυτούς από την Καινή Διαθήκη ως ευαγγελικό και αποστολικό ανάγνωσμα. Το ευαγγελικό ανάγνωσμα έχει θέμα το φως του Χριστού που φωτίζει δια των έργων των αποστόλων και των διαδόχων τους. όλους εμάς τους ανθρώπους μέχρι σήμερα.
Ο Κύριος σε αυτό το ανάγνωσμα μας λέει ότι συνεχίζει τον Νόμο των Προφητών και δεν τον καταλύει με την παρουσία Του αλλά ότι τον ερμηνεύει και τον επεξηγεί στους ανθρώπους. Δεν ήλθα να καταλύσω τον νόμο ή τους προφήτες μας λέει ξεκάθαρα, δεν ήλθα να καταλύσω τον νόμο που είμαι Εκείνος που τους τον έδωσα στο όρος Σινά αλλά ήλθα να τον πληρώσω με νόημα να μην σας αφήσω άλλο στο σκοτάδι της αγνωσίας αλλά να σας οδηγήσω στο φως της γνώσεως που ελευθερώνει από τα δεσμά του σκοταδιού της ενοχής που μας εμπνέει η αμαρτία.
Ο Ιησούς Χριστός έρχεται και φωτίζει με την παρουσία Του τους ανθρώπους και αυτοί μπορούν να ερμηνεύσουν τον νόμο μέσω της ενανθρωπήσεως και επί γης πορείας του μέχρι του Σταυρού και της Αναστάσεως Του. Άρα πλέον δεν υπάρχει κάτι που είναι κρυμμένο αλλά όλα είναι αποκεκαλυμμένα στο φως του Χριστού.
Ο νόμος παίρνει νόημα και δίνει όχι ένα απλό εξωτερικό γράμμα αλλά ερμηνεύεται στην ουσία του που είναι να βοηθήσει τον άνθρωπο να κτίσει αληθινή και πραγματική σχέση με τον Ιησού Χριστό. Ο Χριστός είναι ο Μεσσίας που περίμεναν οι Προφήτες και κάθε δίκαιος της Παλαιάς Διαθήκης. Στο πρόσωπο του ολοκληρώνεται όλη η προφητική γραμματεία των Προφητών και επέρχεται πλέον η σχέση του με τους ανθρώπους ως σχέση πιστού και σωτήρα προσωπικού του καθενός από εμάς.
Δεν υπάρχει καμμία αντινομία και μη συμφωνία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης η μία εκπληρώνεται στην άλλη και η μία αποκαλύπτεται στην άλλη. Ο Χριστός αποκαλύπτει τον Ίδιο τον εαυτό Του και το έργο του.
Σε αυτό βοήθησαν οι Πατέρες της Δ Οικουμενικής Συνόδου να περιγράψουν την ένωση των δύο φύσεων στο πρόσωπο του Χριστού μας και να μην συγχύζονται περί τούτου πλέον οι πιστοί χριστιανοί. Οι δύο φύσεις, η θεία και η ανθρώπινη έχουν ενωθεί άρρηκτα και ασύγχητα χωρίς να μπερδεύονται η μια με την άλλη. Αυτό συνεπάγεται την σωτηρία μας στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και τις συνέπειες της τις οποίες και γευόμαστε όλοι εμείς που είμεθα μέλη της αγιας Του Εκκλησίας!
Δεν καταλύονται οι Προφήτες, δεν συγχύζονται - μπερδεύονται οι Απόστολοι και όλοι μαζί ακολουθούμε το Σώμα του Χριστού που είναι ο αδιάψευστος κήρυκας και μάρτυς της εν Χριστώ σωτηρίας.
Αυτή η σωτηρία συντελείται όταν εμείς είμαστε μέλη του σώματος της Εκκλησίας όχι σε μεμονομένες σέκτες και ομάδες αλλά ούτε και σε κινήματα σεσωσμένων «σωτήρων» που μας ελευθερώνουν δήθεν από τα θρησκευτικά δεσμά. Πρέπει να είμαστε απόλυτοι στο ποιον και τι ακολουθούμε, ακολουθούμε τον Σωτήρα μας Ιησού Χριστό και ακολουθούμε επίσης την Εκκλησία του επειδή είναι το σώμα του ευλογημένο. Σωτήρας μας ο Εσταυρωμένος και Αναστάς Ιησούς Χριστός και κιβωτός σωτηρίας το Σώμα του η Εκκλησία μας!
Δεν φεύγουμε από την αγκάλη της Εκκλησίας του και δεν εμπιστευόμαστε άλλον σωτήρα παρά Εκείνον που μας είπε ξεκάθαρα ότι είναι η οδός, η αλήθεια και η ζωή. Αυτή την οδό που οδηγεί στον Θεό Πατέρα την βαδίζουμε και περπατούμε επ’ αυτής της οδού. Έχουμε την αλήθεια που και στο Νόμο και στους Προφήτες αλλά και στην Καινή Διαθήκη μας διδάσκει ο Ίδιος και οι μαθητές Του, οι Απόστολοι. Είναι δε Εκείνος που μας γεμίζει ζωή και περίσσεια ζωής. Γινέται ένα με εμάς και μας κάνει γεμάτους ζωή αληθινή και αιώνια, όχι πρόσκαιρη και εγκλωβισμένη στα υλικά και γήινα αγαθά.
Ας είμαστε ελεύθερα και απροϋπόθετα κοντά Του, αδελφοί μου αγαπητοί, τότε ο Χριστός μας θα μας γεμίσει με την πληρότητα της Χάριτος του και θα μας κάνει αληθινούς και γνήσιους ερμηνευτές του νόμου και των προφητών Του. θα μας έχει πλησίον Του γεμάτους αγάπη για τον νόμο Του, θα μας εμπνεύσει να τον ερμηνεύουμε όπως η αγια μας Ορθόδοξος Εκκλησία ξέρει μέσω των αγίων Πατέρων της ας ακολουθούμε αυτή την γνήσια και ευλογητή ερμηνεία που μας κάνει και εμας θεοφώτιστους και θεοπαράδοτους θεολόγους μέσα στον εκκλησιαστικό αμπελώνα. Αμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.