Θεοδώρου Ρόκα
Θεολόγου
Υπ. Δρος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α.
Κυριακή του πλαγίου δευτέρου ήχου η ερχόμενη Κυριακή και στη σειρά ερμηνείας των Υπακοών των ήχων σειρά έχει η Υπακοή του πλαγίου δευτέρου ήχου (πλ. β'), η οποία είναι η ακόλουθη:
"Τῷ ἑκουσίῳ καὶ ζωοποιῷ σου θανάτῳ Χριστέ, πύλας τοῦ ᾍδου συντρίψας ὡς Θεός, ἤνοιξας ἡμῖν τὸν πάλαι Παράδεισον, καὶ ἀναστὰς ἐκ τῶν νεκρῶν, ἐρρύσω ἐκ φθορᾶς τὴν ζωὴν ἡμῶν".
Μέσα από την Υπακοή του πλαγίου δευτέρου ήχο, η οποία εκτείνεται μέσα σε ελάχιστες γραμμές, καθίσταται αντιληπτό πως ο Σταυρικός Θάνατος και η Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού, επέφεραν τρία βασικά αποτελέσματα: α) τη συντριβή των πυλών του Άδου ("πύλας τοῦ ᾍδου συντρίψας ὡς Θεός"), β) το "άνοιγμα" του Παραδείσου ("ἤνοιξας ἡμῖν τὸν πάλαι Παράδεισον") και γ) τη λύτρωση του ανθρωπίνου γένους από τη φθορά και τον θάνατο ("ἐρρύσω ἐκ φθορᾶς τὴν ζωὴν ἡμῶν").
Κατά τη θεόσωμο Ταφή του Ιησού Χριστού παρατηρούμε πως το μεν πανακήρατο σώμα του παραμένει στον Τάφο για 3 ημέρες χωρίς να υποστεί φθορά ή σήψη επειδή είναι ενωμένο με τη Θεότητα του Υιού και Λόγου του Θεού, όπως και η ψυχή του, η οποία κατέρχεται στον Άδη για να λυτρώσει το ανθρώπινο γένος. Έτσι λοιπόν φθάνοντας στην είσοδο του Άδη, όχι απλά "χτυπά" για να εισέλθει, αλλά ούτε και περιμένει να του ανοίξει κάποιος, αντίθετα γκρεμίζει τις πύλες του Άδη και εισέρχεται θριαμβευτής και νικητής τροπαιούχος σκυλεύοντας το κράτος του Άδη.
Αφού κηρύττει στους απ΄ αιώνος νεκρούς, οδηγεί όσους πιστεύουν σε Εκείνον και τους αναβιβάζει στον Παράδεισο της τρυφής, ο οποίος παρέμενε ερμητικά κλειστός λόγω της έξωσης των Πρωτοπλάστων και ανέμενε την έλευση του απογόνου του σπέρματος της γυναίκας (Γεν. 3,15), ενώ η είσοδος του Παραδείσου φυλαγόταν από την φλογίνη ρομφαία που τοποθέτηση ο ίδιος ο Θεός όταν έδιωξε τον Αδάμ και την Εύα (Γεν. 3,24).
Το τρίτο ζήτημα που πραγματεύεται η Υπακοή είναι η λύτρωση των ανθρώπων, η οποία παρέχεται ως χάρισμα - δωρεά προς εκείνους που πιστεούν οτι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού του ζώντος και "καὶ ἵνα πιστεύοντες ζωὴν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ" (Ιω. 20,31).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.