Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

Κυριακάτικοι Στοχασμοί! Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως! 24.12.2017. Από τον Πανοσ. Αρχιμ. Ιερόθεο Λουμουσιώτη

 Πανοσ Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη 
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως
(Ματθαίου α, 1-15)

Ακριβώς μία μέρα πριν να εορτάσουμε του Χριστού τα γενέθλια επί γης στην ταραγμένη εποχή μας έχουμε την Κυριακή πριν την γέννηση του Χριστού μας, αγαπητοί μου αδελφοί, ακούμε να επαναλαμβάνονται πολλά ονόματα στον γενεαλογικό κατάλογο του Ιησού Χριστού.

Ονόματα επιφανών και αφανών προγόνων, ονόματα δικαίων και αδίκων, εναρέτων και αμαρτωλών χωρίς να αποκρύπτουμε κανέναν της καταγωγής του γιατί μας ενδιαφέρει να περιγράψουμε την σάρκωση του Θείου Λόγου από κανονικές γενεές και από πατριά ευλογημένη μεν ανθρώπινη δε. Δηλαδή όχι εξωραϊσμένη αλλά αληθινά ανθρώπινη. Πολύ σημαντικό το ότι έγινε ένας από εμάς χωρίς καμμία υπεροχή ήταν σαν ένας από εμάς ακριβέστατα!

Η σάρκωση του, δηλαδή η γέννηση του είχε τα πάντα τα ανθρώπινα εκτός της υπάρξεως πατέρα επιγείου. Ο Κύριος μας έχει δύο γεννήσεις στην ιστορική του παρουσία. Μία γέννηση αμήτορα εκ Πατρός, δηλαδή γεννήθηκε αήδια και αιώνια από τον Θεό Πατέρα χωρίς την ύπαρξη μητέρας και αυτό είναι το μυστήριο της Θεότητος Του. Αριθμεί δε και δευτέρα γέννηση εν χρόνω και τόπω υπό Μαρίας της Παρθένου και εκ Πνεύματος αγίου όπως ομολογούμε όλοι οι πιστοί ορθόδοξοι χριστιανοί στο σύμβολο της Πίστεως μας. Την δεύτερη γέννηση του εορτάζουμε γιατί την πρώτη την εκ του Πατρός αήδιο και αιωνία δεν ξέρουμε πως υφίσταται απλά την πιστεύουμε, δηλαδή εμπιστευόμαστε την σκέψη μας και το θέλημα μας σε αυτό που αγία μας Εκκλησία θέλει και πιστεύει και πρεσβεύει για όλους εμάς τους χριστιανούς.


Αυτή την γέννηση την επίγειο την εορτάζουμε και την πανηγυρίζουμε ως μια ευκαιρία να γίνει ένας από εμάς, να πάρει σάρκα και οστά ο Θεός Λόγος, το δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδος και να ενωθεί στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού η θεία με την ανθρώπινη φύση. Ο Θεός με τον άνθρωπο, ο άπειρος Θεός με το πεπερασμένο πλάσμα Του και να σώσει τον άνθρωπο από την φθορά και τον θάνατο, τις συνέπειες της προπατορικής αμαρτίας. Γεννήθηκε με όλα τα ανθρώπινα όμως χωρίς αμαρτία! Έδωσε στον άνθρωπο πλέον προσλαμβάνοντας την σάρκα του να σώσει όλο το ανθρώπινο γένος, τους προ της παρουσίας Του επί γης ανθρώπους από αρχής έως την στιγμή της γεννήσεως Του, όσους ζούσαν κατά τον καιρό της επί γης παρουσίας Του αλλά και όσους θα ακολουθούσαν από τότε και μέχρι σήμερα την εμφάνιση τους στη γη. Άρα ενεργεί το μυστήριο της σωτηρίας μας για όλους εμάς τους ανθρώπους. Προσέλαβε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος στο Πρόσωπο Του και το έσωσε. Όλοι μπορούν αν το θελήσουν να σωθούν από την αμαρτία. Γιατί ο Κύριος έγινε άνθρωπος για όλους μας.

Της σωτηρίας και θεραπείας του Κυρίου μας στην ανθρώπινη φύση που είχε αρρωστήσει μέσω της πτώσεως των πρωτοπλάστων έρχεται Θεραπευτής και Ιατρός ο ίδιος ο Δημιουργός της. Για να αποκαταστήσει τον άνθρωπο στο πρωτόκτιστο κάλλος και τελικά να τον οδηγήσει στην εν Χριστώ σωτηρία, στην θέωση και στον αγιασμό του ανθρώπου. Αυτή η δεύτερη γέννηση του εν χρόνω είναι συντελεσμένη με την δύναμη του Θεού, χωρίς την παρουσία Πατέρα επίγειου, αλλά ενός μνήστορος-αρραβωνιαστικού, οποίος και λέγεται Ιωσήφ και προστατεύει το παιδίον Ιησού από τους κινδύνους που ελλόχευαν για μια μητέρα και ένα παιδί που δοκιμάσθηκε πολύ κατά την παιδική του ηλικία. Οι συνθήκες της γεννήσεως του Ιησού δεν είναι οι πλέον ιδανικές αλλά είναι σκληρές και απάνθρωπες. Ο Κύριος δοκιμάζεται εξ αρχής πολεμείται, διώκεται και ως βρέφος από τον Ηρώδη και το περιβάλλον του και τελικά προσφεύγει στην Αίγυπτο περιπλανάται νήπιο στις ερημίες και επιστρέφει όχι όμως στον τόπο καταγωγής του αλλά στην ασήμαντη Ναζαρέτ, από την οποίαν και θα επικληθεί Ναζωραίος. Δεν αφήνεται όμως απροστάτευτη η αγία Παρθένος Μαρία και το παιδί της, το βρέφος Ιησούς αφού το συνοδεύει η θέληση και προστασία του Θεού και η επίγεια παρουσία του Ιωσήφ ως προστάτου του παιδίου.

Οι συνθήκες της γεννήσεως του είναι αντίξοες αλλά και η όλη του πορεία είναι σκληρή και δύσκολη. Δεν ήρθε να γίνει άνθρωπος για να βιώσει ήρεμη παιδική και εν γένει ηλικία αλλά ήρθε για να πορευθεί στην ανθρώπινη ιστορία δοκιμάζοντας και Εκείνος τις δυσκολίες των ανθρώπων που δοκιμάζονται.

Αυτή είναι η αλήθεια του Χριστού, ότι όποιος θέλει να γίνει στο Θεό αρεστός δεν είναι ανάγκη να επιζητεί τιμές και βασίλεια αλλά την ασημότητα του Σπηλαίου της Βηθλεέμ, την αφιλοξενία των σπαργάνων που τον συντρόφευαν στην Φάτνη του, την ασπλαχνία των ανθρώπων του τότε που δεν ευρέθει τόπος εν τω καταλύματι τους. Αδελφοί μου, ο Κύριος μεγάλωσε επί γης σε αντίξοες συνθήκες και ανθρώπινες καταστάσεις αν μη τι άλλο λιγάκι έως πολύ δύσκολες. Έτσι και εμείς θα τον μιμηθούμε μη φοβούμενοι χάριτι Χριστού πλέον να πορευθούμε στα ανθρώπινα και επίγεια και να συγχρωτισθούμε με τις δυσκολίες και τα προβλήματα μας και να νικήσουμε αυτά τα εμπόδια γιατί έχουμε τον Χριστό οδηγό και υπερασπιστή μας. Ας ζήσουμε ΧΡΙΣΤΟΥ-γεννα μαζί του, ας είμαστε εκείνοι που θα τον φιλοξενήσουμε στην καρδιά μας και αυτή η φιλοξενία θα είναι ΧΡΙΣΤΟ-ξενία και Εκείνος θα γίνει ο Κύριος της υπάρξεως μας να την οδηγήσει εις νομάς χαρισμάτων και εις τους κόλπους της δικής του σωτήρίας. Άγια και ευλογημένα ΧΡΙΣΤΟΥ-γεννα! Αμήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο Ιστολογίου

Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.