Πανοσ Αρχιμ.
Ιεροθέου Λουμουσιώτη
Ιεροκήρυκος Ι.Μ. Ύδρας
“Ἐπεσκέψατο ἡμᾶς, ἐξ ὕψους ὁ Σωτὴρ ἡμῶν, ἀνατολὴ ἀνατολῶν, καὶ οἱ ἐν σκότει καὶ σκιᾷ, εὕρομεν τὴν ἀλήθειαν, καὶ γὰρ ἐκ τῆς Παρθένου ἐτέχθη ὁ Κύριος.”
(εξαποστειλάριον Χριστουγέννων)
Τι όμορφο να είσαι στο ύψος σου και να αντικρύζεις απέναντι, ρεμβάζων για την ομορφιά που εξ ύψους βλέπει και την απεραντοσύνη στην οποία ξανίγεσαι! Φαντάζει σαν ταξείδι σε κακοτράχαλα βουνά και σε περιπέτεια γεμάτη δέος και φόβο που υφίσταται θα λέγαμε ο Δημιουργός Θεός ερχόμενος προς την εκούσια σάρκωση, την εθελούσια αποστολή προς σωτηρίαν του Γένους ημών των βροτών, των ανθρώπων. Την αλήθεια την βρήκαμε σαρκωμένη στον Ήλιο της Δικαιοσύνης που έλαμψε «φως τοις εν σκότει» όπως λέγει ο ευαγγελιστής Ματθαίος: «ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει φῶς εἶδεν μέγα, καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς.» (Ματθ. 4, 16) αυτό το φως είναι ο Ιησούς Χριστός που μας φωτίζει το σκότος και μας παίρνει από την χώρα της αποχαυνώσεως και μας οδηγεί στην χώρα που ο Πατήρ του Θεός-Πατέρας εργάζεται την σωτηρία μας και Εκείνος εργάζεται την σωτηρία μας χωρίς να μας αφήνει μόνους μας να βολοδέρνουμε χωρίς να νοιάζεται για εμάς! Μας αγαπά και μας νοιάζεται όπως έχει η μάνα το παιδί της και ο πατέρας την προστασία του παιδίου τους.
Αλλά και μας εισαγάγει σε άλλο τρόπο ύπαρξης που δεν είναι ίδιος σαν του εισαγωγικού βαπτίσματος του Τιμίου Προδρόμου: «ἐγὼ μὲν ἐβάπτισα ὑμᾶς ἐν ὕδατι, αὐτὸς δὲ βαπτίσει ὑμᾶς ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ.» (Μαρκ. 1,8) Το βάπτισμα του αγίου Ιωάννου είναι βάπτισμα – τύπος μετανοίας ενώτο βάπτισμα του Κυρίου είναι γεμάτο άγιο Πνεύμα! Είναι βάπτισμα στην Τριαδική μας πίστη είναι μετοχή μας στο μυστήριο της Παναγίας Τριάδος που η αγία μας Εκκλησία μέσα από αυτό μας ανακαινίζει και μας χαλυβδώνει στο διάβα της πνευματικής μας πορείας.
Μα φέτος εισαγώμαστε στην βαπτισματική πορεία του Ιησού μας πρίν ακόμη την αυριανή εορτή της Περιτομής του Χριστού μας. Γιατί; Καθότι δεν μεσολαβούν δύο Κυριακές μεταξύ Χριστουγέννων και Θεοφανείων! Αλλά αυτό δεν μας δυσκολεύει γιατί κάθε δεσποτική εορτή είναι μετοχή στην Ανάσταση του Σωτήρος Χριστού που πάντα περνά από την αγωνία του Γολγοθά, από την υποδοχή όλο δόξα εις τα Ιεροσόλυμα, από την του όρους Θαβώρ δόξα και αίνον του Κυρίου μας εις την Μεταμόρφωσιν Του, αλλά και από την Βάπτιση του Χριστού μας υπό του Ιωάννου εις τον Ιορδάνην ποταμόν, αλλά και από την Υπαπαντή Του στον Ναό από τον Θεοδόχο Συμεών, και από την Περιτομή Του για να αναλάβει τον νόμο του Μωυσέως και να τον ανακαινίσει για χάρη του ανθρώπου. Προς δόξαν της θείας του Σαρκώσεως εις την Βηθλεέμ και να χαρεί την χαρά του αγίου Πνεύματος που ήλθε εις την αγίαν Κόρη εις τον Ευαγγελισμόν της!
Όλα εις το σχέδιον του Θεού είναι ενιαία και προσχεδιασμένα! Ο Θεός ηβουλήθη να σαρκωθή ο μονογενής Υιός του χωρίς να εξαναγκασθεί από την αμαρτία του Αδάμ. Δεν έγινε άνθρωπος επειδή αμάρτησε ο άνθρωπος αλλά έγινε άνθρωπος για να θεώσει τον άνθρωπον από αγάπη. Αλλιώς αν εξαναγκάζετο τότε δεν θα μιλούσαμε για ελεύθερη βούληση του Θεού αλλά για ανάγκη και εξαναγκασμό. Αν δεν εξαναγκάζεται η ελευθερία του ανθρώπου, πως θα εξαναγκαζόταν η ελευθερία του Θεού, πως ο Αυτεξούσιος θα ήταν αυτεξούσιος αν του άλλαζε τα σχέδια του ο άνθρωπος!
Είναι και αυτό μυστήριο, στο άγιο βάπτισμα βιώνουμε αυτό το μυστήριο της ελευθερίας του ανθρώπου να δεχθεί την χάρη του Τριαδικού Θεού ή να την απορρίψει και ο Θεός δέχεται και την κατάφαση του ανθρώπου σε εκείνον και την απόρριψη! Δεν εκβιάζει τους ανθρώπους, δεν τους σώζει με το ζόρι, δεν έρχεται εις τον βίον τους εκβιαστηκά αλλά ελεύθερα και αγαπητικά πορεύεται στον άνθρωπο!
Ο Θεός περιμένει την εκζήτηση του Ελέους Του από τον άνθρωπο. Όποιος ζητά τον Θεόν εις την ζωήν Του ο Θεός έρχεται και τον σκεπάζει. Αλλά πως μένει ο Θεός μέσα μας; Μένει αν η ζωή μας μυρίζει τα ευώδη λουλούδια του παραδείσου που τα καλλιεργεί και τα μεγαλώνει η μετάνοια μας, όχι η εξομολόγηση μας απλά αλλά η διάρκεια του τρόπου και της ζωής της μετανοίας που ζει ο πιστός Χριστιανός στον εξαγιασμένο χώρο της Εκκλησίας μας! Όλοι εβαπτίσθημεν εν ύδατι αλλά δεν έχουμε λουσθεί εις το διάβα του βίου μας το λούσιμο μας με το φως του Θείου Πνεύματος όλοι, δεν κρατήσαμε τα δώρα του θείου Πνεύματος μέσα μας τα καταχωνιάσαμε μέσα μας και μείναμε επιδερμικοί και εξωτερικοί στην υπαρξιακή ενότητα της πίστεως μας. Αλλά ποτέ αδελφοί μου, δεν είναι αργά να κάνουμε άξια έργα της μετανοίας και να μετάσχουμε στη δόξα και τον αγιασμό του αγίου Βαπτίσματος μας και να χρισθούμε πάλι με το άγιο Χρίσμα που είναι ανεξάληπτο σε όλους όσους δεν έφυγαν από την αγκαλιά της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Ας μην απελπιστούμε και ας εγγίσουμε την μάνα Εκκλησία μας και ας πάρουμε την δύναμη του Θεού μέσα μας ένυλα ως σώμα και αίμα του Ιησού Χριστού μας. Αμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο Ιστολογίου
Οι απόψεις που εκφράζονται, απηχούν την προσωπική γνώμη του εκάστοτε γράφοντος.
Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.
Σχόλια που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.
Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση για να αποφευχθούν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς διότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Ανώνυμα σχόλια ή σχόλια με ψευδώνυμο ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.